ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

 

  ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ

 

 ΘΕΜΑ:    ΤΑ ΔΕΛΦΙΝΙΑ

 

 ΤΑΞΗ:     ΈΚΤΗ

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2 ΔΙΔΑΚΤΙΚΈΣ ΏΡΕΣ

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Καπλάνη Μαρία

 

1ο φύλλο εργασίας

 

2ο φύλλο εργασίας

 

3ο φύλλο εργασίας

 

4ο φύλλο εργασίας

 

5ο φύλλο εργασίας

 

      

 

 

1.ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Βλέποντας αυτές τις πολύ όμορφες εικόνες ,φαντάζομαι πως όλοι θα καταλάβατε ότι θα ασχοληθούμε με τα δελφίνια ,ένα ζώο της θάλασσας που όλοι το αγαπάμε και το θαυμάζουμε.

 

 

 

2.ΕΡΓΑΣΙΑ: Θα χωριστούμε σε ομάδες και θα αναλάβει η κάθε ομάδα από μία εργασία ώστε τελειώνοντας όλοι τις εργασίες μας στις ομάδες να παρουσιάσει η κάθε ομάδα τη δουλειά της στην ολομέλεια και να γνωρίσουμε με αυτόν τον τρόπο τα δελφίνια.

Η πρώτη ομάδα θα συγκεντρώσει πληροφορίες για τα γενικά χαρακτηριστικά των δελφινιών, δηλ. που ζούνε, με τι τρέφονται, πώς συμπεριφέρονται.

Η δεύτερη ομάδα θα συλλέξει πληροφορίες για τους κινδύνους που απειλούν ως είδος τα δελφίνια.

Η τρίτη ομάδα θα μας βοηθήσει να γνωρίσουμε την ανατομία των δελφινιών

Η τέταρτη ομάδα  θα  βρει πληροφορίες για τα είδη των δελφινιών που ζουν στην Ελλάδα και τα μέρη στα οποία τα συναντάμε.

Η Πέμπτη ομάδα θα συλλέξει πληροφορίες για τα δελφίνια στην αρχαία Ελλάδα.

 

 

 

 

3.ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ: 

 

 ΠΡΩΤΗ ΟΜΑΔΑ: Επισκεφθείτε στο διαδίκτυο την ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια.

 

WIKIPEDIA

 

ΔΕΥΤΕΡΗ ΟΜΑΔΑ: Επισκεφθείτε στο διαδίκτυο την ιστοσελίδα της οργάνωσης

 

WWF και τη σελίδα ΚΗΤΩΔΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ

 

ΤΡΙΤΗ ΟΜΑΔΑ : Επισκεφθείτε στο διαδίκτυο την ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια

 

WIKIPEDIA  και   την ιστοσελίδα της οργάνωσης WWF

ΤΕΤΑΡΤΗ ΟΜΑΔΑ: Επισκεφθείτε στο διαδίκτυο τη σελίδα με τα οικολογικά νέα:

ΔΕΛΦΙΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ  Και τη σελίδα ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΗΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ

ΠΕΜΠΤΗ ΟΜΑΔΑ: Επισκεφθείτε στο διαδίκτυο τη σελίδα:

Ο μαγικός κόσμος των δελφινιών

 

 

 

4.ΕΠΕΚΤΑΣΗ:

 

1.  Όλες οι πληροφορίες αποκωδικοποιούνται σε έναν εννοιολογικό χάρτη με τη βοήθεια του KIDSPIRATION ως εργασία εμπέδωσης κι αξιολόγησης.Το λογισμικό αυτό επιλέχθηκε γιατί ως εργαλείο ενεργούς μάθησης επιτρέπει στους μαθητές να αναπτύξουν τις γνωστικές τους δομές επειδή οι έννοιες και οι συνδέσεις τους φαίνονται άμεσα με αποτέλεσμα να διευκολύνεται και να προάγεται η αναδιάταξή τους στο νου και να αποσαφηνίζονται οι νοητικές αναπαραστάσεις ευκολότερα.

Με τη βοήθεια του υπολογιστή οι εννοιολογικοί χάρτες σχεδιάζονται ,διορθώνονται και αναδιοργανώνονται με μεγάλη ευκολία,εμπλουτίζονται με εικόνες,ετικέτες και ήχους οπότε και οι μαθητές διευκολύνονται στην εξέλιξη της σκέψης τους.

Η κατασκευή εννοιολογικών χαρτών με τη βοήθεια του λογισμικού διευκολύνει τη συνεργατική μάθηση επειδή οι μαθητές μπορούν πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσματικά να τον σχεδιάσουν,να τον διορθώσουν, να τον αλλάξουν όσες φορές χρειαστεί χωρίς να χάσουν πολύτιμο χρόνο όπως θα συνέβαινε αν χρησιμοποιούσαν χαρτί και μολύβι.

 

2.   Με το MOVIE MAKER δημιουργούμε μια ταινία με όλες τις εικόνες που μπορούμε να συλλέξουμε από το διαδίκτυο με τους μαθητές που να αφορούν σε όλα όσα έχουμε επεξεργαστεί για τα δελφίνια και χρησιμοποιώντας ήχο από δελφίνια

Οι επιλεγμένες εικόνες θα βοηθήσουν εκπαιδευτικό και μαθητές στην επίτευξη των στόχων. Η μουσική επένδυση της ταινίας σε συνδυασμό με τις εικόνες δημιουργούν το κατάλληλο -για το συγκεκριμένο μάθημα- συγκινησιακό κλίμα

 Όλη η διαδικασία είναι εμπεδωτική

3.Διαβάζουμε  και ακούμε  μύθους (ΑΙΣΩΠΟΣ) σχετικούς με το δελφίνι  ΜΥΘΟΣ 2

 

4.Παρακολουθούμε όλοι μαζί βίντεο και ακούμε τραγούδια  σχετικά με το δελφίνι .ΤΑΙΝΙΑ     ΤΑΙΝΙΑ 2   ΤΑΙΝΙΑ 3

 ΡΟΖ ΔΕΛΦΙΝΙ    ΤΡΑΓΟΥΔΙ 1   ΤΡΑΓΟΥΔΙ 2

 

5.Όταν τελειώσει η παρουσίαση των εργασιών των ομάδων στην ολομέλεια της τάξης αποθηκεύουμε τις εργασίες στον κοινό μας φάκελο στον server του τοπικού δικτύου-στον οποίο έχουμε δώσει όνομα- έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν πρόσβαση σε όλες τις εργασίες .

Το τοπικό δίκτυο με server δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δουν άμεσα όλες τις εργασίες των ομάδων,χωρίς να χρειάζονται φωτοτυπίες για να έχουν όλες οι ομάδες μπροστά τους τις εργασίες των υπολοίπων,εξοικονομώντας χρόνο και βελτιώνοντας παράλληλα τη μαθησιακή διαδικασία

6.Στη συνέχεια θα τους ζητήσουμε-ατομικά- να γράψουν ένα ολοκληρωμένο περιγραφικό κείμενο με τη βοήθεια του κειμενογράφου στο οποίο θα υπάρχουν όλες οι επεξεργασμένες προηγούμενες πληροφορίες.

Αυτή η εργασία είναι και ένας τρόπος αξιολόγησης ως προς το γνωστικό μέρος γιατί μπορεί ο εκπαιδευτικός  να δει αν οι μαθητές κατανόησαν και χρησιμοποιούν όσες πληροφορίες αναζήτησαν και αποκωδικοποίησαν στην προηγούμενη φάση.

Με τον κειμενογράφο οι μαθητές μαθαίνουν να γράφουν με ευκολία,εξοικονομώντας παράλληλα χρόνο για διορθώσεις και σελιδοποίηση ενώ ταυτόχρονα χαίρονται και επιβραβεύονται για ένα άρτια αισθητικό αποτέλεσμα.
Με τον κειμενογράφο έχουν οι ίδιοι οι μαθητές τον έλεγχο του ρυθμού και του τρόπου μάθησης,μπορούν ευκολότερα να πειραματιστούν και να σταθούν αυτοκριτικά απέναντι στο κείμενό τους διορθώνοντας τα διάφορα λάθη μόνα τους χωρίς να είναι απαραίτητη η παρέμβαση του εκπαιδευτικού για ανατροφοδότηση.

Παράλληλα ο εκπαιδευτικός μπορεί να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στην εξατομικευμένη επίβλεψη και καθοδήγηση των μαθητών,ελέγχει και κατευθύνει ,αντλεί σημαντικές πληροφορίες για τον τρόπο γραφής των μαθητών του,ενώ ταυτόχρονα για τον ίδιο η ανάγνωση και η διόρθωση των κειμένων των μαθητών του γίνεται πιο εύκολα και γρήγορα.
Το τοπικό δίκτυο με server δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δουν άμεσα όλες τις εργασίες των ομάδων,χωρίς να χρειάζονται φωτοτυπίες για να έχουν όλες οι ομάδες μπροστά τους τις εργασίες των υπολοίπων,εξοικονομώντας χρόνο και βελτιώνοντας παράλληλα τη μαθησιακή διαδικασία

7..Ζωγραφίζουμε τα είδη των δελφινιών την ώρα της αισθητικής αγωγής.

 

 

5. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

 

Στην αξιολόγηση θα εστιάσουμε στον τρόπο εργασίας των μαθητών μας οι οποίοι συμμετέχουν σε μια ομαδική δραστηριότητα για να μπορέσουν να απαντήσουν στα φύλλα εργασίας που τους έχουν δοθεί.

Θα αξιολογήσουμε το χρόνο που χρειάστηκαν για να εκτελέσουν τις εργασίες, τον τρόπο με το οποίο συνεργάστηκαν μέσα στις ομάδες, αν δυσκολεύτηκαν να μοιράσουν ρόλους και να ανταποκριθούν σε αυτούς.

Επίσης θα εξετάσουμε αν αξιοποίησαν όλες τις διαδικτυακές πληροφορίες αποκωδικοποιώντας τες για να είναι η περιήγησή τους στους ιστότοπους μια δημιουργική διερεύνηση.

Στην τελική φάση του μαθήματος που είναι η παρουσίαση στην ολομέλεια της τάξης των εργασιών όλων των ομάδων θα ζητηθεί από τα παιδιά να αυτο- και ετεροαξιολογηθούν κρίνοντας το τελικό αποτέλεσμα ως προς την πληρότητα των πληροφοριών που συνέταξαν και την ορθότητα των απαντήσεών τους

 

 

 

6. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:

 

Θα ενθαρρύνουμε τους μαθητές σε αυτή τη φάση να αξιολογήσουν τη διαδικασία που ακολούθησαν. Θα αναστοχαστούμε και θα θέσουμε ανοιχτά τυχόν προβληματισμούς και ερωτήματα που να αφορούν τόσο στη διαδικασία όσο και στο αποτέλεσμα.

 

 

 

 

By  vparaskevi  samonas@sch.gr

                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.